Odnośniki
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
-
Ważne strony
- Komisje Rady Powiatu - kadencja 2018-2023
- Uchwały Rady Powiatu - kadencja 2018-2023
- Protokoły z Sesji Rady Powiatu - kadencja 2018-2023
- Uchwały Zarządu Powiatu - kadencja 2018-2023
- Protokoły z posiedzenia Zarządu Powiatu - kadencja 2018-2023
- Informacje o środowisku
- Zarządzenia Starosty
- Transmisje sesji on-line
-
Przesyłanie uwagi, zgłoszenia
-
Fotokod z linkiem do tej strony
Banery
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Najbliższe wydarzenia
Brak wydarzeń w wybranym okresie
Przejdź do: serwis.bip.golub-dobrzyn.com.pl
Treść strony
RZECZNIK UBEZPIECZONYCH
ul. Al. Jerozolimskie 44
00-024 Warszawa
tel. (0-22)333 73 26
www.rzu.gov.pl
Rzecznik Ubezpieczonych reprezentuje interesy ubezpieczonych i uprawnionych z umów ubezpieczenia.
Do zadań Rzecznika należy:
1) reprezentowanie i ochrona konsumenckich interesów ubezpieczonych i uprawnionych z umów ubezpieczenia,
2) opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących ubezpieczeń,
3) inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno - informacyjnej w zakresie ubezpieczeń.
Osoby zgłaszające swoje niezadowolenie z pracy towarzystw do Rzecznika Ubezpieczonych mogą liczyć na poradę i na to, że wystąpi on do ubezpieczyciela z prośbą o wyjaśnienie sprawy.
W Biurze Rzecznika należy złożyć wniosek w formie pisemnej. W skardze należy podać:
1. imię i nazwisko
2. adres zamieszkania
3. nr telefonu
4. w przypadku członka funduszu emerytalnego również nr PESEL, NIP oraz rachunku OFE.
W skardze należy w zwięzłej formie przedstawić stan faktyczny dotyczący szkody i działań z nią związanych, jak również:
1. dlaczego konsument nie zgadza się ze stanowiskiem zakładu ubezpieczeń lub powszechnego towarzystwa emerytalnego
2. podać argumenty uzasadniające roszczenia w stosunku do firmy ubezpieczeniowej
3. przedstawić oczekiwania wobec Rzecznika Ubezpieczonych odnoszące się do sposobu załatwienia sprawy, tzn. czy ma to być podjęcie interwencji, czy też opinia prawna dotycząca przedmiotowej sprawy.
Do skargi należy dołączyć, takie informacje jak:
- nazwa firmy, od której dochodzimy roszczeń
- rodzaj ubezpieczenia
- nr polisy/rachunku
- data i miejsce zdarzenia ubezpieczeniowego
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Matyjasikdata wytworzenia: 2005-08-03
- opublikował: Marcin Nowakdata publikacji: 2005-08-03 14:13
- zmodyfikował: Marcin Nowakostatnia modyfikacja: 2006-10-06 14:15
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 26250
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2006-10-06 14:15:27