Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO w GOLUBIU-DOBRZYNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Dziennik Ustaw RP
  • Monitor Polski
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza E-Puap
  • Rządowe Centrum Legislacji
  • e-budownictwo

Kalendarium

« poprzedni miesiąckwiecień 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: serwis.bip.golub-dobrzyn.com.pl

Treść strony

STOWARZYSZENIE KONSUMENTÓW POLSKICH ul. Nowowiejska 25, 00-665 Warszawa tel.: +48 22 660 52 71 fax: +48 22 825 68 31 www.skp.pl Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (SKP) zostało założone w marcu 1995 roku w celu rozwijania świadomości konsumentów w zakresie posiadanego przez nich prawa do bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, informacji, edukacji i reprezentacji, jak również ochrony ich interesów ekonomicznych i prawnych. W trakcie pierwszych pięciu lat działalności Stowarzyszeniu udało się stworzyć grupy ekspertów w wielu dziedzinach związanych z ochroną konsumentów (ochrona prawna, ochrona interesów ekonomicznych, bezpieczeństwo żywności, normalizacja, bankowość i ubezpieczenia, bezpieczeństwo produktu, nieuczciwa konkurencja, reklama, handel). Przedstawiciele SKP biorą udział w pracach następujących - ważnych dla interesów konsumenckich - instytucji: Sejmowa Komisja Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Polski Komitet Normalizacyjny, Rada Społeczna przy Rzeczniku Ubezpieczonych, Rada Arbitra Bankowego. SKP jest członkiem międzynarodowej organizacji konsumenckiej Consumers International. Prezes - Grażyna Rokicka - polityka konsumencka, edukacja konsumencka, handel i konsumenci Wiceprezes - Liliana Ustaborowicz-Jakimowicz - sprawy prawne Wiceprezes - Maria Jeznach - jakość żywności, normalizacja Priorytetowymi zadaniami Stowarzyszenia są: -dostarczanie konsumentom informacji (ulotki, broszury, prezentacje w mediach, szkolenia powiatowych / miejskich rzeczników konsumentów), -wpływanie na system prawnej ochrony konsumentów (analizy istniejącego ustawodawstwa, porady prawne, projekty nowych ustaw i przepisów wykonawczych, udział w dyskusjach nad systemem prawnym), -zmiana stosunków pomiędzy konsumentami i profesjonalistami (wspieranie dobrowolnych kodeksów postępowania, szkolenia dla sprzedawców). Od roku 2001 SKP prowadzi bezpłatne poradnictwo prawne dla powiatowych / miejskich rzeczników konsumentów. Uczestniczymy także w międzynarodowym badaniu dotyczącym wpływu liberalizacji handlu na sytuację konsumentów w wybranych sektorach gospodarki (rolnictwo, usługi, w tym usługi telekomunikacyjne). Jesteśmy też partnerem w programie FLAIR-FLOW 4 (w ramach V Programu Ramowego Komisji Europejskiej).

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Matyjasik
    data wytworzenia: 2005-08-03
  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2005-08-03 14:20

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 23094
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2005-08-03 14:20:35