Odnośniki
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
-
Ważne strony
- Komisje Rady Powiatu - kadencja 2018-2023
- Uchwały Rady Powiatu - kadencja 2018-2023
- Protokoły z Sesji Rady Powiatu - kadencja 2018-2023
- Uchwały Zarządu Powiatu - kadencja 2018-2023
- Protokoły z posiedzenia Zarządu Powiatu - kadencja 2018-2023
- Informacje o środowisku
- Zarządzenia Starosty
- Transmisje sesji on-line
-
Przesyłanie uwagi, zgłoszenia
-
Fotokod z linkiem do tej strony
Banery
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Najbliższe wydarzenia
Brak wydarzeń w wybranym okresie
Przejdź do: serwis.bip.golub-dobrzyn.com.pl
Treść strony
STOWARZYSZENIE KONSUMENTÓW POLSKICH
ul. Nowowiejska 25, 00-665 Warszawa
tel.: +48 22 660 52 71
fax: +48 22 825 68 31
www.skp.pl
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (SKP) zostało założone w marcu 1995 roku w celu rozwijania świadomości konsumentów w zakresie posiadanego przez nich prawa do bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, informacji, edukacji i reprezentacji, jak również ochrony ich interesów ekonomicznych i prawnych. W trakcie pierwszych pięciu lat działalności Stowarzyszeniu udało się stworzyć grupy ekspertów w wielu dziedzinach związanych z ochroną konsumentów (ochrona prawna, ochrona interesów ekonomicznych, bezpieczeństwo żywności, normalizacja, bankowość i ubezpieczenia, bezpieczeństwo produktu, nieuczciwa konkurencja, reklama, handel).
Przedstawiciele SKP biorą udział w pracach następujących - ważnych dla interesów konsumenckich - instytucji:
Sejmowa Komisja Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
Polski Komitet Normalizacyjny,
Rada Społeczna przy Rzeczniku Ubezpieczonych,
Rada Arbitra Bankowego.
SKP jest członkiem międzynarodowej organizacji konsumenckiej Consumers International.
Prezes - Grażyna Rokicka - polityka konsumencka, edukacja konsumencka, handel i konsumenci
Wiceprezes - Liliana Ustaborowicz-Jakimowicz - sprawy prawne
Wiceprezes - Maria Jeznach - jakość żywności, normalizacja
Priorytetowymi zadaniami Stowarzyszenia są:
-dostarczanie konsumentom informacji (ulotki, broszury, prezentacje w mediach, szkolenia powiatowych / miejskich rzeczników konsumentów),
-wpływanie na system prawnej ochrony konsumentów (analizy istniejącego ustawodawstwa, porady prawne, projekty nowych ustaw i przepisów wykonawczych, udział w dyskusjach nad systemem prawnym),
-zmiana stosunków pomiędzy konsumentami i profesjonalistami (wspieranie dobrowolnych kodeksów postępowania, szkolenia dla sprzedawców).
Od roku 2001 SKP prowadzi bezpłatne poradnictwo prawne dla powiatowych / miejskich rzeczników konsumentów. Uczestniczymy także w międzynarodowym badaniu dotyczącym wpływu liberalizacji handlu na sytuację konsumentów w wybranych sektorach gospodarki (rolnictwo, usługi, w tym usługi telekomunikacyjne). Jesteśmy też partnerem w programie FLAIR-FLOW 4 (w ramach V Programu Ramowego Komisji Europejskiej).
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Matyjasikdata wytworzenia: 2005-08-03
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2005-08-03 14:20
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 23094
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2005-08-03 14:20:35