ŻĄDANIA KONSUMENTA GDY TOWAR JEST NIEZGODNY Z UMOWĄ
Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego konsument może żądać:
- doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy (art. 8 ust.1)
- jeśli jest to niemożliwe lub narażałoby sprzedawcę na nadmierne koszty lub konsumenta na znaczne niedogodności, konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna (art. 8 ust.4)
W przypadku naprawy lub wymiany towaru sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania.(art. 8 ust.2)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2005-08-05 12:35