Zarząd Dróg Powiatowych
ul. PTTK 11
87-400 Golub-Dobrzyń
Golub-Dobrzyń, dnia 7.01.2025 r.
Ogłoszenie o sprzedaży składników rzeczowych majątku ruchomego
Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnego przetargu nieograniczonego na podstawie Uchwały nr 172/443/23 Zarządu Powiatu Golubsko-Dobrzyńskiego z dnia 4 sierpnia 2023 r. w sprawie zasad gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego będącego własnością Powiatu Golubsko-Dobrzyńskiego.
I. NAZWA I SIEDZIBA SPRZEDAJĄCEGO Zarząd Dróg Powiatowych ul. PTTK 11 87-400 Golub-Dobrzyń NIP 5030035477 tel. 56 683 22 86 http:// www. www.bip.golub-dobrzyn.com.pl adres e-mail: zdp@golub-dobrzyn.com.pl
II. MIEJSCE I TERMIN PRZEPROWADZENIA PRZETARGU 1. Postępowanie przetargowe ogłoszone zostanie za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus oraz na stronie internetowej www.bip.golub-dobrzyn.com.pl, zaś jego rozstrzygnięcie nastąpi w siedzibie sprzedającego przy ul. PTTK 11, 87-400 Golub-Dobrzyń. 2. Pisemną ofertę przetargową, sporządzoną zgodnie z wymogami opisanymi w rozdziale VI należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.01.2025 r. do godz. 11:00. 3. Jawne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 22.01.2025 r. o godz. 11:15.
III. OPIS PRZEDMIOTU SPRZEDAŻY
- Przedmiotem niniejszej sprzedaży są używane pojazdy w ilości 3 sztuk: 1) Ford Transit rok prod. 2000 2) Scania P92 rok prod. 1987 3) Lublin 3 rok prod. 2005 Szczegółowy opis przedmiotu sprzedaży określony został w operacie sporządzonym przez uprawnionego rzeczoznawcę - Załącznik nr 1 do Ogłoszenia.
- Majątek ruchomy wystawiony na sprzedaż można obejrzeć na terenie siedziby sprzedającego przy ul. PTTK 11, 87-400 Golub-Dobrzyń w dniach od 8.01.2025 r. do 17.01.2025 r. w godzinach 8.00 - 14.00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod nr 56 683 22 86 lub 516 188 709 lub drogą elektroniczną pod adresem e-mail: zdp@golub-dobrzyn.com.pl
- Osobą odpowiedzialną w zakresie udzielania wyjaśnień dotyczących niniejszego postępowania oraz ustalania terminu wizji przedmiotu sprzedaży (pojazdów) jest Pan Mariusz Trojanowski - Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Golubiu-Dobrzyniu.
IV. WYSOKOŚĆ WADIUM ORAZ FORMA, TERMIN I MIEJSCE JEGO WNIESIENIA 1. Warunkiem rozpatrzenia oferty oraz przystąpienia do postępowania jest wniesienie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej sprzedawanego składnika rzeczowego majątku ruchomego: 1) Ford Transit - 133,80 zł 2) Scania P92 - 5025,00 zł 3) Lublin 3 - 402,50 zł na konto nr 52 9551 0002 0105 2127 2000 0010 Bank Spółdzielczy w Piotrkowie Kujawskim Oddział Zbójno z adnotacją: „Wadium w przetargu na sprzedaż zbędnego składnika majątku ruchomego” z wyszczególnieniem w tytule wpłaty nazwy składnika. Oferent jest zobowiązany do dołączenia do oferty dowodu wpłaty wadium. 2. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostały wybrane lub zostały odrzucone, sprzedający zwróci w terminie 7 dni odpowiednio od dnia dokonania wyboru lub odrzucenia oferty, na konto bankowe oferenta. 4. Wadium złożone przez nabywcę zalicza się na poczet ceny. 5. Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku gdy oferent, którego oferta została przyjęta, uchylił się od zawarcia umowy sprzedaży.
V. CENA WYWOŁAWCZA 1. Sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiącego własność Powiatu Golubsko-Dobrzyńskiego nastąpi za cenę zaproponowaną przez oferenta, który złoży najkorzystniejszą ofertę. 2. Zarząd Dróg Powiatowych ustalił ceny wywoławcze za składniki rzeczowe majątku ruchomego na podstawie wyceny uprawnionego rzeczoznawcy: 1) Ford Transit - cena wywoławcza brutto 1338,00 zł 2) Scania P92 - cena wywoławcza brutto 50 250,00 zł 3) Lublin 3 - cena wywoławcza brutto 4025,00 zł 3. Sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego nie może nastąpić za cenę niższą od ceny wywoławczej.
VI. WYMAGANIA, JAKIM POWINNA ODPOWIADAĆ OFERTA Oferta pod rygorem nieważności powinna być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim na druku, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Ogłoszenia oraz musi zawierać: 1) imię, nazwisko i adres lub nazwę wraz z adresem firmy, dane kontaktowe: telefon, e-mail; 2) oferowaną cenę zakupu; 3) datę sporządzenia oferty oraz czytelny podpis oferenta, a w przypadku, gdy oferentem jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej podpis lub podpisy osób uprawnionych do reprezentowania oferenta, zgodnie z aktualnym w chwili składania oferty dokumentem rejestrowym. Jeżeli z danych rejestrowych nie wynika upoważnienie osoby składającej ofertę do reprezentowania oferenta należy do oferty dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania oferenta, z którego wynika uprawnienie do złożenia oferty w przetargu - w oryginale lub potwierdzonej przez mocodawcę lub notarialnie kopii; 4) oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem składnika rzeczowego majątku ruchomego będącego przedmiotem postępowania lub że ponosi odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z oględzin; 5) oświadczenie oferenta, że zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń; 6) zobowiązanie oferenta do wpłacenia zaoferowanej ceny zgodnie z warunkami opisanymi w Ogłoszeniu wraz z oświadczeniem o przyjęciu do wiadomości, iż wniesione wadium, w przypadku niezapłacenia ceny nabycia pojazdu w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy lub uchylenia się od zawarcia umowy, przepadnie na rzecz sprzedającego; 7) kopię dowodu wpłaty wadium.
VII. MIEJSCE, TRYB ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT ORAZ OKRES, W KTÓRYM OFERTA JEST WIĄŻĄCA 1. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w terminie do dnia 22.01.2025 r. do godz. 11:00 w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych, ul. PTTK 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, biuro nr 1 . Dopuszcza się przesłanie ofert pocztą, w tym przypadku liczy się data i godzina wpływu oferty do sekretariatu ZDP. 2. Ofertę należy złożyć w wersji papierowej w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu z podaną nazwą i adresem oferenta oznakowanym następująco: „Oferta na zakup składnika rzeczowego majątku ruchomego – nie otwierać przed 22.01.2025 r. godz. 11:00”. 3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.01.2025 r. o godz. 11:15 w Zarządzie Dróg Powiatowych w Golubiu-Dobrzyniu, ul. PTTK 11, 87-400 Golub-Dobrzyń. 4. Termin związania ofertą wynosi 14 dni od dnia otwarcia ofert.
VIII. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY 1. Komisja przetargowa wybierze oferenta, który zaoferował najwyższą cenę w zakresie każdego ze składników rzeczowych majątku ruchomego oddzielnie. Zaoferowana cena nie może być niższa od ceny wywoławczej. 2. W razie ustalenia, że kilku oferentów zaoferowało tę samą cenę, komisja przetargowa postanowi o kontynuowaniu postępowania w formie aukcji między tymi oferentami. 3. W przypadku aukcji, o której mowa w pkt 2, komisja przetargowa zawiadamia oferentów, którzy złożyli równorzędne oferty, o terminie i miejscu przeprowadzenia aukcji. 3. O wyborze najkorzystniejszej oferty sprzedający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej znajdującej się pod adresem: www.bip.golub-dobrzyn.com.pl oraz platformazakupowa.pl. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, sprzedający zawiadomi wszystkich oferentów, którzy brali udział w postępowaniu. 4. W toku badania i oceny ofert sprzedający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, a także treści złożonych ofert. 5. Komisja przetargowa odrzuca ofertę, jeżeli: a) została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub przez oferenta, który nie wniósł wadium; b) nie zawiera danych i dokumentów, o których mowa w rozdziale VI, pkt 1-7 lub są one niekompletne, nieczytelne lub budzą inną wątpliwość, zaś złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę; 5. O odrzuceniu oferty komisja przetargowa zawiadamia niezwłocznie oferenta.
IX. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH 1. Sprzedający zawrze umowę sprzedaży, której wzór stanowi Załącznik nr 3 do Ogłoszenia, w terminie do 7 dni od dnia wyboru przez komisję najkorzystniejszej oferty. 2. Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Wydanie przedmiotu sprzedaży następuje niezwłocznie po zapłaceniu przez nabywcę ceny nabycia. Sprzedający zastrzega sobie własność składnika rzeczowego majątku ruchomego do chwili uiszczenia przez nabywcę ceny nabycia. 3. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z zakupem przedmiotu sprzedaży, w tym koszty zawarcia umowy oraz odbioru zakupionych składników rzeczowych majątku ruchomego w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Golubiu-Dobrzyniu. 4. Jeżeli oferent, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, sprzedający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 5. Wydanie kupującemu przedmiotu sprzedaży nastąpi w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Golubiu-Dobrzyniu, po podpisaniu umowy i dokonaniu zapłaty ceny sprzedaży. Z wydania środków trwałych sporządza się protokół podpisany przez obie strony umowy.
X. INNE POSTANOWIENIA 1. Ogłoszenie o przetargu umieszcza się na platformie zakupowej Open Nexus oraz na stronie internetowej www.bip.golub-dobrzyn.com.pl. 2. Sprzedający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wyboru oferty bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych. 2. Przetarg publiczny, w danej części, może się odbyć, jeżeli zostanie złożona co najmniej jedna ważna oferta. 3. Oferenci uczestniczą w postępowaniu na własne ryzyko i koszt, nie przysługują im żadne roszczenia z tytułu unieważnienia postępowania. 4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym ogłoszeniu, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
XI. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1 z późn. zm.) dalej „RODO” względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał, Zarząd Dróg Powiatowych informuje: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ul. PTTK 11, 87-400 Golub-Dobrzyń 2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Zarządzie Dróg Powiatowych możliwy jest pod adresem e-mail: zdp@golub-dobrzyn.com.pl 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym ze sprzedażą zbędnych i zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego; 4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 7) Posiada Pani/Pan: • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 8) Nie przysługuje Pani/Panu: • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Załączniki do Ogłoszenia:
- Załącznik nr 1 - Operat rzeczoznawcy
- Załącznik nr 2 - Formularz ofertowy
- Załącznik nr 3 - Wzór umowy
Metryka
- opublikował: Marcin Nowakdata publikacji: 2025-01-07 22:00
- zmodyfikował: Marcin Nowakostatnia modyfikacja: 2025-01-07 22:01