UMOWY ZAWIERANE NA ODLEGŁOŚĆ
Są to umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, tylko przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość np. zakupy przez Internet.
W świetle art. 9 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 2000 Nr 22, poz. 2271), w chwili złożenia konsumentowi propozycji zawarcia umowy, przedsiębiorca powinien go poinformować, o:
1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni,
7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej teryfy,
8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący,
9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe,
10) miejscu i sposobie składania reklamacji
Istotny jest również fakt, że przedsiębiorca nie może żądać od konsumenta zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2005-08-05 13:01